Wiadomości branżowe

Rossmann: Jesteśmy i pozostajemy drogeriami

Rossmann: Jesteśmy i pozostajemy drogeriami
Ponad 100 nowych sklepów w 2011 roku, rozbudowa centrum logistycznego i budowa dwunastopiętrowego biurowca centrali w Łodzi, budowa magazynu regionalnego w Grudziądzu, otwarcie największej drogerii Rossmann w Europie. To najważniejsze projekty zrealizowane w mijającym roku przez lidera rynku drogeryjnego w Polsce.Swoją pierwszą, polską drogerię Rossmann otworzył w Łodzi w 1993 roku. Po 18 latach działalności firma ma w Polsce ponad 600 sklepów w ponad 277 miastach i zatrudnia blisko 9000 pracowników. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju firmy sprawiła, że jest liderem branży z  ponad 17% udziałem w rynku chemiczno-kosmetycznym. Codziennie sklepy Rossmanna odwiedza 450 000 klientów, którzy mają do dyspozycji ponad 14 000 produktów. Firma oferuje szereg produktów marek własnych, wiele z nich (m.in. Isana, Rival de Loop, Sun Ozon oraz Babydream) osiągnęło wysokie oceny w testach niezależnego, niemieckiego instytutu badającego jakość produktów – Stiftung Warentest. Chociaż w Polsce Rossmann stał się synonimem drogerii, w ostatnim czasie w mediach pojawiły się informacje o zmianie strategii i przekształceniu firmowych sklepów w „osiedlowe supermarkety”. To, jak zapewnia Marek Maruszak, Prezes

Ponad 100 nowych sklepów w 2011 roku, rozbudowa centrum logistycznego i budowa dwunastopiętrowego biurowca centrali w Łodzi, budowa magazynu regionalnego w Grudziądzu, otwarcie największej drogerii Rossmann w Europie. To najważniejsze projekty zrealizowane w mijającym roku przez lidera rynku drogeryjnego w Polsce.

Swoją pierwszą, polską drogerię Rossmann otworzył w Łodzi w 1993 roku. Po 18 latach działalności firma ma w Polsce ponad 600 sklepów w ponad 277 miastach i zatrudnia blisko 9000 pracowników. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju firmy sprawiła, że jest liderem branży z  ponad 17% udziałem w rynku chemiczno-kosmetycznym. Codziennie sklepy Rossmanna odwiedza 450 000 klientów, którzy mają do dyspozycji ponad 14 000 produktów. Firma oferuje szereg produktów marek własnych, wiele z nich (m.in. Isana, Rival de Loop, Sun Ozon oraz Babydream) osiągnęło wysokie oceny w testach niezależnego, niemieckiego instytutu badającego jakość produktów – Stiftung Warentest. Chociaż w Polsce Rossmann stał się synonimem drogerii, w ostatnim czasie w mediach pojawiły się informacje o zmianie strategii i przekształceniu firmowych sklepów w „osiedlowe supermarkety”. To, jak zapewnia Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmann SDP, kompletne nieporozumienie.

– Absolutnie nie mamy takich planów, a informacje nie zostały podane przez nas, ale są tylko i wyłącznie błędną interpretacją dziennikarską tego, że w niektórych sklepach poszerzyliśmy półkę ze zdrową żywnością. Oczywiście modyfikujemy i rozbudowujemy asortyment, szukamy nowych rozwiązań, jak chociażby w  sklepie w Łodzi, gdzie mamy wiele nowości – od zabawek po wino i wykonujemy drobne zabiegi kosmetyczne, ale jesteśmy i pozostajemy drogeriami.  W tej branży chcemy się nadal rozwijać , a potencjał widzimy tutaj wielki – mówi Marek Maruszak.

W listopadzie 2012 roku Rossmann chce mieć w Polsce 700 sklepów, w 2015 roku 1000.  Jak mówi prezes firmy, ten plan jest realny mimo trudnej sytuacji gospodarczej i kryzysu w branży chemiczno-kosmetycznej.  Stale rosnąca liczba sklepów wymaga także kolejnych inwestycji w logistykę. W styczniu 2012 oddane zostanie do użytku centrum logistyczne dla północnej Polski w Grudziądzu, które docelowo ma mieć powierzchnię 35 tys. mkw. Na  2013  zaplanowane jest rozpoczęcie budowy kolejnego magazynu regionalnego, tym razem dla południowej Polski, w Pyskowicach na Śląsku.

A to już wiesz?  Dotpay wdraża Microsoft Dynamics CRM

Źródło Rossmann SDP Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy