Sklep internetowy

Jaki sklep internetowy? Platformy typu open-source a platformy abonamentowe – czym są oraz które z nich wybrać tworząc sklep internetowy?

Jaki sklep internetowy? Platformy typu open-source a platformy abonamentowe – czym są oraz które z nich wybrać tworząc sklep internetowy?
INFORMACJA PRASOWA. Warszawa, maj 2021 Platformy typu open-source a platformy abonamentowe – czym są oraz które z nich wybrać tworząc sklep internetowy? Zakładanie sklepu internetowego

INFORMACJA PRASOWA.

Warszawa, maj 2021
Platformy typu open-source a platformy abonamentowe – czym są oraz które z nich wybrać tworząc sklep internetowy?
Zakładanie sklepu internetowego wiąże się z decyzją o wyborze platformy, na której będzie on funkcjonował. Różnorodność platform dostępnych na rynku jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorstw w tej kwestii. Obecnie możemy wyróżnić dwa główne typy rozwiązań – open-source oraz abonamentowe.

Platformy open-source
Są to bezpłatne narzędzia tworzone i rozwijane przez programistów na całym świecie, ich kod źródłowy jest szeroko dostępny. Takie sklepy wymagają instalacji na własnym serwerze, ale przez to zapewniają bycie właścicielem platformy. Ich niewątpliwą zaletą jest brak opłaty licencyjnej, częste aktualizacje i możliwie duża ingerencja w design strony. Udostępniony skrypt przyczynia się jednak do tego, że należy zadbać o bezpieczeństwo takiej platformy oraz aktualizacje.

WooCommerce
Mówiąc o platformach z otwartym dostępem warto wyszczególnić WooCommerce, czyli bezpłatny moduł biznesowy dla WordPressa. Wtyczka ta umożliwia zarządzanie sklepem internetowym dzięki integracji z tym bardzo popularnym systemem do zarządzania stronami. Ze względu na swoją intuicyjność, brak opłaty licencyjnej oraz przyjazność użytkownikowi jest to obecnie najbardziej popularne narzędzie do prowadzenia platformy e-commerce.
Platformy abonamentowe
Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z platform abonamentowych. W przypadku ich wyboru, osoba zarządzająca sklepem nie instaluje go na własnym serwerze, a co za tym idzie nie jest jego właścicielem, lecz wynajmującym. Korzystanie z tego typu narzędzi wymaga comiesięcznej opłaty abonamentowej, ale wsparcie techniczne i stałe aktualizacje są zapewnione przez dostawcę. Użytkownik ma jednak mniejsze możliwości ingerencji w wygląd sklepu, a dodatkowe zmiany graficzne są często bardzo kosztowne.

Co warto wybrać?
Wybierając rozwiązanie dla naszego sklepu, warto zastanowić się nad własnymi oczekiwaniami oraz planowanym rozwojem marki. Dla osób, dla których posiadanie własnego, niezależnego od zewnętrznych firm sklepu to sprawa kluczowa, lepszym rozwiązaniem będzie platforma open-source. Dla tych, którzy chcą aby właściciel platformy zajął się kwestiami bezpieczeństwa, czy aktualizacjami, warty rozważenia jest abonament.
„Platformy abonamentowe wydają się prostym i kuszącym rozwiązaniem dla osób, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce, jednak warto spojrzeć na swój biznes długodystansowo. Używając platformy open-source, na przykład WooCommerce początkowe koszty wdrożenia mogą być wyższe, jednak z czasem to rozwiązanie jest bardziej opłacalne i elastyczne. Początkującym radzę zlecenie konfiguracji i wdrożenia sklepu specjalistom” – powiedziała Ewelina Jurczyńska, właścicielka agencji marketingowej Papillon Media.

Papillon Media zajmuje się tworzeniem skutecznego i nowoczesnego marketingu dla firm, który jednocześnie jest dostosowany do obecnych czasów. Zespół tworzą najzdolniejsi w kraju freelancerzy współpracujący ze sobą, a to przekłada się na wysoką jakość usług oraz najniższą na rynku cenę. Papillon Media oferuje swoim klientom m.in. kreatywny social media marketing oraz projektowanie i wdrażanie stron oraz sklepów internetowych. Siłą brandu jest indywidualne podejście do firm oraz oferta „skrojona na miarę”, biorąca pod uwagę specyfikę danej marki.