Wiadomości branżowe

Niedostępność serwisu Allegro w dniu 8 września 2011

W dniu 8 września 2011 roku od godziny 12:42 do godziny 19:02 miała miejsce awaria techniczna platformy transakcyjnej Grupy Allegro. Informujemy, że awaria miała związek z usterką kluczowego sprzętu w głównym data center Grupy Allegro. W konsekwencji podjęta została decyzja o przełączeniu funkcjonowania serwisu do zapasowego data center, zapewniającego pełną funkcjonalność serwisu. Czas niedostępności serwisu związany był z procedurą zapewnienia integralności danych transakcyjnych, co w takiej sytuacji wymaga przeprowadzenia szeregu intensywnych testów.W związku z awarią nie nastąpiło żadne naruszenie poufności oraz spójności danych - wszystkie dane serwisów Grupy Allegro są w pełni bezpieczne. W związku z wątpliwościami jakie pojawiały się w mediach, jednoznacznie podkreślamy iż zaistniała sytuacja nie była efektem jakiegokolwiek ataku na platformę Allegro.Grupa Allegro dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie swoich serwisów. Przy tak złożonym systemie informatycznym firma jest przygotowana na fakt, że mogą wystąpić awarie i błędy techniczne spowodowane

W dniu 8 września 2011 roku od godziny 12:42 do godziny 19:02 miała miejsce awaria techniczna platformy transakcyjnej Grupy Allegro. 

Informujemy, że awaria miała związek z usterką kluczowego sprzętu w głównym data center Grupy Allegro. W konsekwencji podjęta została decyzja o przełączeniu funkcjonowania serwisu do zapasowego data center, zapewniającego pełną funkcjonalność serwisu. Czas niedostępności serwisu związany był z procedurą zapewnienia integralności danych transakcyjnych, co w takiej sytuacji wymaga przeprowadzenia szeregu intensywnych testów.

W związku z awarią nie nastąpiło żadne naruszenie poufności oraz spójności danych – wszystkie dane serwisów Grupy Allegro są w pełni bezpieczne. W związku z wątpliwościami jakie pojawiały się w mediach, jednoznacznie podkreślamy iż zaistniała sytuacja nie była efektem jakiegokolwiek ataku na platformę Allegro.

Grupa Allegro dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie swoich serwisów. Przy tak złożonym systemie informatycznym firma jest przygotowana na fakt, że mogą wystąpić awarie i błędy techniczne spowodowane kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem a cała organizacja zawsze kieruje się w pierwszej kolejności interesem użytkowników i działa według ściśle określonych procedur.

W każdym przypadku Grupa Allegro stara się w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych. Zgodnie z regulaminami świadczenia usług serwisów Allegro wszystkie oferty sprzedaży, które w czasie awarii były dostępne w serwisie, zostały przedłużone o 24 godziny, co zapewnia wszystkim użytkownikom równe szanse zawarcia potencjalnych transakcji.

Źródło Grupa Allegro Sp. z o. o.. Dostarczył netPR.pl
A to już wiesz?  Platforma iStore.pl obsługuje już ponad 1600 sklepów internetowych

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy