Wiadomości branżowe

Rośnie sprzedaż paczek

Rośnie sprzedaż paczek
Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej – usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary do Niemiec, Anglii i USA. Wygoda i oszczędność to główne powody robienia zakupów w e-sklepach. Dla klientów liczy się także jak szybko otrzymają zakupy i informacja o statusie przesyłki. Poczta coraz silniejsza w e-commerce Pocztex - kurierskie ramię Poczty Polskie uległo całkowitemu przeobrażeniu. Firma wprowadziła powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej doręczenia. Jako jedyny dostawca logistyczny oferuje doręczanie przesyłki do 8 rano w miastach od 100 tys. mieszkańców. Zmiany w ofercie wpłynęły na wyniki odnotowywane w segmencie paczek kurierskich. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami - to wzrost o 70 procent w stosunku do analogicznych miesięcy 2011 roku. Stworzenie nowoczesnego Pocztexu to jeden z elementów

Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej ? usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary do Niemiec, Anglii i USA.

Wygoda i oszczędność to główne powody robienia zakupów w e-sklepach. Dla klientów liczy się także jak szybko otrzymają zakupy i informacja o statusie przesyłki.

Poczta coraz silniejsza w e-commerce

Pocztex – kurierskie ramię Poczty Polskie uległo całkowitemu przeobrażeniu. Firma wprowadziła powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej doręczenia. Jako jedyny dostawca logistyczny oferuje doręczanie przesyłki do 8 rano w miastach od 100 tys. mieszkańców. Zmiany w ofercie wpłynęły na wyniki odnotowywane w segmencie paczek kurierskich. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami – to wzrost o 70 procent w stosunku do analogicznych miesięcy 2011 roku. Stworzenie nowoczesnego Pocztexu to jeden z elementów strategii Poczty Polskiej, która zakłada zwiększenie potencjału spółki na rynku usług kurierskich.

Pół miliona przesyłek biznesowych wysłanych do końca lutego to rekordowy wynik i potwierdzenie dla bardzo mocnego trendu wzrostowego. ? Co miesiąc sprzedaż tej usługi rośnie o 15 procent – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej. Oferta Poczty Polskiej dostępna jest w największych portalach aukcyjnych i sklepach wysyłkowych. Od stycznia w księgarni internetowej Merlin.pl i na Allegro.pl oferowana jest przesyłka biznesowa jako jeden ze sposobów dostarczenia zamówienia. Klienci korzystający z oferty biznesowej Poczty otrzymują także wiele dodatkowych korzyści. Odbiorca informowany jest SMS-em o mającym nastąpić doręczeniu przesyłki. Może sprawdzać status paczki w Internecie. Dzięki usłudze Elektronicznego Nadawcy, aplikacji dostępnej online, można szybko przygotować większe ilości przesyłek do nadania lub łatwo zarządzać własną bazą odbiorców.

A to już wiesz?  Analiza EY: Żeby zachować konkurencyjność polskiego hutnictwa, trzeba przyspieszyć prace nad polskim planem dla tego sektora

Dla osób prywatnych i małych firm Poczta stworzyła Przesyłkę Gabarytową. Cena tej usługi, o maksymalnej wadze do 20 kg zależy wyłącznie od wielkości opakowania, które klient otrzymuje przy jej zakupie. To udogodnienie dla np. sprzedawców internetowych, którzy z góry znają cenę przesyłki. ? W 2012 roku odnotowaliśmy kilkaset tysięcy wysłanych przesyłek gabarytowych. Dynamicznie zwiększamy obroty. W lutym mieliśmy już ponad 50 tysięcy nadań. Rosnący rynek sprzedaży internetowej jest dla nas szansą na umocnienie pozycji w sektorze logistycznym dla e-commerce. ? mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.
Bardzo dużo nadań jest z mniejszych miejscowości. To właśnie tam najprężniej rozwija się sektor e-commerce. ? A Poczta Polska za pośrednictwem rozległej sieci placówek jest obecna praktycznie w każdym zakątku kraju ? mówi Sławomir Żurawski.

Co wysyłamy najczęściej Pocztą Polską?

W badaniach przeprowadzonych przez Pocztę Polską, klienci deklarują, że w zdecydowanej większości wysyłają paczki do 10 kg Jedna trzecia klientów Poczty wysyła za jej pośrednictwem od 1 do 5 paczek rocznie.
Co trzecia osoba nadająca paczki w sieci placówek pocztowych zazwyczaj wysyła odzież, książki i dokumenty. Mężczyźni częściej wysyłają płyty CD, filmy, książki i gry komputerowe, zaś kobiety przodują w kategoriach odzieży i kosmetyków.
W gronie najczęściej wymienianych powodów korzystania z usług operatora znalazły się: największa w kraju sieć placówek pocztowych, bezpieczeństwo i gwarancja doręczenia, korzystna oferta cenowa oraz nowoczesny system śledzenia przesyłek.

Niemcy, Anglia i USA – tam Polacy wysyłają najwięcej paczek pocztowych

Wzrostową tendencję ma także sprzedaż zagranicznych paczek pocztowych. Porównując rok 2012 z 2011 wartość nadań w tej kategorii wzrosła o 25%. Polacy najwięcej paczek wysyłają do Wielkiej Brytanii ? to blisko 15 proc. całego wolumenu paczek wysyłanych Pocztą Polską za granicę. Na drugim miejscu są Niemcy ? 14 procent nadań. Popularnym kierunkiem są także USA, gdzie klienci Poczty wysłali w ubiegłym roku 12 procent paczek wychodzących z kraju. W dalszej kolejności są Irlandia – 5 proc., Francja – 4 proc., Norwegia – 3 proc., Włochy – 3 proc.

A to już wiesz?  Zakupy, które chronią zasoby naturalne. Auchan przedstawia politykę zrównoważonego rozwoju w dziale ryb.

Poczta Polska to firma z całkowicie polskim kapitałem. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Poczta Polska buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie, im m.in. nowoczesnych produktów bankowo ? ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach. 

Źródło Poczta Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy