Biznes

Udany debiut Plantwear na NewConnect

Udany debiut Plantwear na NewConnect
Informacja prasowa Radzyń Podlaski, 8 stycznia 2020 r. Udany debiut Plantwear na NewConnect Producent drewnianych akcesoriów lifestylowych Plantwear zadebiutował dziś na NewConnect. Akcje spółki wzrosły

Informacja prasowa Radzyń Podlaski, 8 stycznia 2020 r.

Udany debiut Plantwear na NewConnect

Producent drewnianych akcesoriów lifestylowych Plantwear zadebiutował dziś na NewConnect. Akcje spółki wzrosły o 51,5 proc. do 10,00 złotych. Jest to 376 spółka na tym rynku i pierwsza, która zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2020 roku. Funkcję autoryzowanego doradcy w procesie wprowadzenia akcji do obrotu pełniło INC S.A. Jednocześnie to pierwsza spółka, która prowadziła kampanię crowdinvestingową i debiutuje na NewConnect od uruchomienia Programu Crowdfundingowego GPW.

– Z ogromną satysfakcją dołączyliśmy do grona spółek notowanych na NewConnect. Za nami rok intensywnego rozwoju – w tym czasie Plantwear przekształcił się z jednoosobowej działalności gospodarczej w giełdową spółkę. Było to możliwe m.in. dzięki przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej oraz budowie społeczności klientów i inwestorów. – mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Zgodnie z szacunkami podanymi przez Plantwear, przychody w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaży wyniosła 3,0 mln zł. Biżuteria z drewna stanowiła w ubiegłym roku około 50 proc. sprzedaży spółki, co oznacza ponad 5 krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedaży drewnianych zegarków wyniosły 3,7 mln zł i były wyższe r/r o niecałe 10 proc.
– Wyniki sprzedaży w 2019 r. znacząco przekroczyły nasze szacunkowe założenia i potwierdzają słuszność opracowanej przez nas i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Oprócz rozbudowywania naszej oferty produktowej, szczególnie ważne są dla nas relacje z klientami i otaczającym nas środowiskiem. Działamy zgodnie z polityką zero-waste, a także regularnie organizujemy akcje sadzenia drzew. – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear
W I połowie 2019 roku spółka przeprowadziła kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Dodatkowo spółka w II półroczu ubiegłego roku przeprowadziła prywatną emisję akcji. Łącznie spółka pozyskała od inwestorów 2,4 mln zł, przy wycenie na poziomie 10,0 mln zł.
Za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect odpowiada autoryzowany doradca INC S.A. Debiut Plantwear na warszawskiej giełdzie to pierwsze upublicznienie projektu, który prowadził kampanię na platformie CrowdConnect.pl. To również pierwsza spółka, która pozyskała kapitał w kampanii crowdinvestingowej i debiutuje na NewConnect po rozpoczęciu programu Partner Crowdfundingowy GPW.

A to już wiesz?  Przed polskimi dostawcami części motoryzacyjnych trudny zwrot w kierunku zeroemisyjności. Dostępność i koszt zielonej energii będą decydujące dla ich przyszłości

O SPÓŁCE:
Plantwear – lider rynku lifestylowych akcesoriów drewnianych w Polsce, producent wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów. Działająca od 2013 roku marka systematycznie zwiększa sprzedaż i rozwija portfolio produktowe. Poza działalnością biznesową, Plantwear koncentruje się na budowaniu relacji ze środowiskiem i społecznością w której działa. Ekologiczna filozofia, objawiająca się w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia większej liczny drzew niż wykorzystuje w produkcji, sprawia, że wokół marki tworzy się zaangażowana społeczność. Na początku stycznia 2020 r. Plantwear zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy