Biznes

Zrzeszenie CORTE zgłasza ponad 20 uwag do unijnego Pakietu drogowego

Zrzeszenie CORTE zgłasza ponad 20 uwag do unijnego Pakietu drogowego
Informacja prasowa Warszawa, 30.10.2017 r. W październiku, międzynarodowa konfederacja CORTE zwołała spotkanie, podczas którego debatowano m.in. nad ostatecznym kształtem unijnego Pakietu drogowego. Członkowie zrzeszenia wypracowali

Informacja prasowa

Warszawa, 30.10.2017 r.

W październiku, międzynarodowa konfederacja CORTE zwołała spotkanie, podczas którego debatowano m.in. nad ostatecznym kształtem unijnego Pakietu drogowego. Członkowie zrzeszenia wypracowali łącznie ponad 20 propozycji zmian, mających na celu ujednolicenie treści dokumentu. Uwagi zostaną przekazane do Komisji Europejskiej niezwłocznie, ponieważ do czerwca 2018 r. planowane jest zakończenie negocjacji dotyczących Pakietu.

W październiku odbyło się kolejne spotkanie CORTE (The Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement), którego tematem przewodnim był unijny Pakiet drogowy. Przedstawiciele konfederacji, którzy na co dzień biorą udział w konsultacjach przepisów UE, przedstawili swoje uwagi do ogłoszonego dokumentu. Propozycje zmian są efektem pracy ekspertów, działających w ramach zespołu Calculation Rules Working Group.

Październikowe spotkanie CORTE było podsumowaniem działań Calculation Rules Working Group. Zespół ten od czerwca zajmował się szczegółową analizą Pakietu drogowego. Praca ta pozwoliła nam na przygotowanie ponad 20 propozycji zmian, które mogą mieć realny wpływ na ostateczny kształt unijnego dokumentu, a w efekcie wesprzeć polskich i międzynarodowych przedsiębiorców transportowych. Liczymy na pozytywne przyjęcie naszych uwag przez przedstawicieli państw członkowskich – mówi Małgorzata Stocerz, ekspert INELO, zasiadająca w Zarządzie CORTE.

Najważniejsze sugestie, jakie członkowie CORTE zgłoszą do Komisji Europejskiej, dotyczą odbioru odpoczynków tygodniowych. Według propozycji Pakietu drogowego, kierowca zawodowy powinien wykorzystać minimum dwa regularne i dwa skrócone odpoczynki tygodniowe w przeciągu czterech tygodni. Członkowie CORTE zauważyli jednak nieprawidłowości, które przy tych założeniach mogą pojawić się podczas weryfikacji czasu pracy kierowców przez służby kontrolne.

Obecnie wszystkie służby w przypadku kontroli drogowej mogą sprawdzać dane z ostatnich 28 dni pracy kierowcy. W związku z tym, w ramach Calculation Rules Working Group, doszliśmy do wniosku, że wprowadzenie propozycji KE co do odbioru odpoczynków tygodniowych w przeciągu czterech, a nie dwóch tygodni, może spowodować, że podczas kontroli nie będą one w ogóle weryfikowane. Kolejnym istotnym wyzwaniem Pakietu drogowego jest także niejasność przepisów dotyczących raportowania przekraczania granic. Konieczność ręcznego wprowadzania takich danych może wywołać utrudnienia w utrzymaniu płynności ruchu drogowego. Z tego względu zaproponowano zmiany mające na celu ułatwienie pracy kierowcy i przyśpieszenie procesu rejestracji kraju. Zwrócono również uwagę na ograniczoną pojemność karty kierowcy oraz konieczność informowania kierowcy w przypadku, gdy nie zostanie zarejestrowane automatycznie przekroczenie granicy. Szereg zgłoszonych sugestii wskazuje na potrzebę bardziej precyzyjnego i jednoznacznego sformułowania przepisów, ponieważ praktyka pokazuje, że tam, gdzie pojawiają się problemy związane z klarownością przepisów (zarówno dla samych przedsiębiorców, jak i dla służb kontrolnych), łatwo o niekorzystne dla firm transportowych interpretacje i niepotrzebne kary – podsumowuje Małgorzata Stocerz.

A to już wiesz?  Biura na karuzeli zmian

Ekspert marki INELO wskazuje, że dużym ułatwieniem w raportowaniu przekraczania granic będzie wykorzystanie inteligentnych tachografów, które rejestrują takie dane automatycznie. Jednak posiadanie nowoczesnych urządzeń będzie wymagane od przedsiębiorców dopiero od 15 czerwca 2019 roku i początkowo tylko w nowych pojazdach.

Polski ekspert ponownie w Zarządzie CORTE

Podczas drugiego dnia spotkania CORTE, odbyło się głosowanie w sprawie kolejnej kadencji Zarządu konfederacji. W czerwcu br. obecni członkowie zapowiedzieli możliwe zmiany w szeregach CORTE i poszerzenie dotychczasowego grona ekspertów. Do zrzeszenia należą w głównej mierze przedstawiciele inspekcji, ministerstw infrastruktury i transportu oraz firm wydających karty do tachografów, a także producenci tachografów, oprogramowania czy urządzeń dla przedsiębiorstw transportowych. W tegorocznym głosowaniu dotychczasowy członek Zarządu z Polski – Małgorzata Stocerz, została wybrana na kolejne dwa lata sprawowania tej funkcji. Tym samym INELO nadal, jako jedyna polska firma z sektora prywatnego, będzie zasiadać w Zarządzie CORTE i uczestniczyć w pracach doradczych Komisji Europejskiej.

***
INELO to polska spółka istniejąca na rynku od 2002 r., która produkuje innowacyjne rozwiązania do zarządzania flotą pojazdów w przedsiębiorstwie transportowym. W ofercie firmy można znaleźć najwyższej jakości oprogramowanie do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców – 4Trans®, a także urządzenie do pobierania danych oraz zaawansowany system satelitarnej lokalizacji pojazdów – GBOX. Z usług spółki korzysta ponad 10 000 klientów z 16 krajów Unii Europejskiej. Dodatkowo eksperci marki INELO świadczą usługi szkoleniowe i doradcze dla firm z branży transportowej oraz inspekcji transportowych, policji i innych służb kontrolnych. Obecnie w spółce zatrudnionych jest ponad 160 pracowników. Od 9 lat firma INELO jest członkiem CORTE (The Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement), dzięki czemu stała się aktywnym doradcą Komisji Europejskiej. Do tej pory doświadczenie i umiejętności pracowników INELO zostały docenione i nagrodzone tytułami: Gazeli Biznesu 2011-2016, Firmy Szkoleniowej Roku 2016 oraz Diamentu Forbes`a 2014.

A to już wiesz?  Sztuczna inteligencja będzie przewidywać pogodę. Prognozy będą szybsze i dokładniejsze niż dotychczas [DEPESZA]

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy